Wymiar godzinowy i sposób realizacji
Wykłady w formie on-line – 15 godz. dydaktycznych
ćwiczenia w formie on-line – 5 godzin dydaktycznych
Zakładane cele dydaktyczne:
I. Część teoretyczna – wykłady:
1. zapoznanie studentów z pojęciami zdrowia i choroby, koncepcjami zdrowia, teoriami przyczyn powstawania chorób
2. zapoznanie studentów z zagrożeniami zdrowotnymi w Polsce i na świecie
3. przedstawienie mierników zdrowia i ich znaczenia
4. wskazanie czynników warunkujących i sprzyjających zdrowiu oraz rozwojowi człowieka: środowiskowych, społecznych oraz czynników ryzyka
5. Środowisko pracy-podział zagrożeń zdrowia na stanowisku pracy, rodzaje obciążenia pracą, czynniki szkodliwe
6. zapoznanie studentów z najważniejszymi zagadnieniami demografii i jej znaczeniem w medycynie
7. zapoznanie studentów z podstawowymi danymi demograficznymi w Polsce oraz zasadami analizy demograficznej
8. zapoznanie studentów z podstawowymi problemami demograficznymi związanymi z niepełnosprawnością oraz starzeniem się społeczeństwa
9. zapoznanie studentów z podstawowymi pojęciami epidemiologicznymi i statystyki epidemiologicznej
10. zapoznanie studentów z istotą medycyny zapobiegawczej
II. Część praktyczna – ćwiczenia:
1. zapoznanie studentów z celem i zasadami programów profilaktycznych, programów zdrowotnych
2. wskazanie przez studentów podstawowych problemów związanych z niepełnosprawnością oraz starzeniem się społeczeństwa oraz możliwościami przeciwdziałania im
3. opracowanie samodzielne programu profilaktyki skierowanego na konkretny problem epidemiologiczny.
4. nabycie umiejętności podstawowych wyliczeń statystycznych i ich analizy.
Realizacja zadań:
a) proszę o przeczytanie ze zrozumieniem przesłanych treści i odpowiedź na zadane pytania do każdego tematu lub quiz
(część wykładowa)
b) wykonanie i przesłanie zadań (część ćwiczeniowa).
Nakłady pracy studenta związane z zajęciami: uczestnictwo w kursie – 13 wykładów
- liczba godzin dydaktycznych – 15 (0,7 ECTS), ćwiczenia – 5 godzin dydaktycznych (0,5 ECTS)
Łącznie 1,2 ECTS ( w zaokrągleniu 1,5 ECTS)