Wymiar godzinowy i sposób realizacji

Wykłady w formie on-line – 15 godz. dydaktycznych

ćwiczenia w formie  on-line – 5 godzin dydaktycznych


Zakładane cele dydaktyczne:

I.              Część teoretyczna – wykłady:

1.      zapoznanie studentów z pojęciami zdrowia i choroby, koncepcjami zdrowia, teoriami przyczyn powstawania chorób

2.      zapoznanie studentów z zagrożeniami zdrowotnymi w Polsce i na świecie

3.      przedstawienie mierników zdrowia i ich znaczenia

4.      wskazanie czynników warunkujących i sprzyjających zdrowiu oraz rozwojowi człowieka: środowiskowych, społecznych oraz  czynników ryzyka

5.      Środowisko pracy-podział zagrożeń zdrowia na stanowisku pracy, rodzaje obciążenia pracą, czynniki szkodliwe

6.      zapoznanie studentów z najważniejszymi zagadnieniami demografii i jej znaczeniem w medycynie

7.      zapoznanie studentów z podstawowymi danymi demograficznymi w Polsce oraz zasadami analizy demograficznej

8.      zapoznanie studentów z podstawowymi problemami demograficznymi związanymi z niepełnosprawnością oraz starzeniem się społeczeństwa

9.      zapoznanie studentów z podstawowymi pojęciami epidemiologicznymi i statystyki epidemiologicznej

10.  zapoznanie studentów z istotą medycyny zapobiegawczej

 II.            Część praktyczna – ćwiczenia:

 1.        zapoznanie studentów z celem i zasadami  programów profilaktycznych, programów zdrowotnych

2.        wskazanie przez studentów podstawowych problemów związanych z niepełnosprawnością oraz starzeniem się społeczeństwa oraz możliwościami    przeciwdziałania im

3.        opracowanie samodzielne programu profilaktyki skierowanego na konkretny problem epidemiologiczny.

4.        nabycie umiejętności podstawowych wyliczeń statystycznych i ich analizy.

Realizacja zadań:

a) proszę o przeczytanie ze zrozumieniem przesłanych treści i odpowiedź na zadane pytania do każdego tematu lub quiz

(część wykładowa)

 b) wykonanie i przesłanie zadań (część ćwiczeniowa).


Nakłady pracy studenta związane z zajęciami: uczestnictwo w kursie – 13 wykładów

- liczba godzin dydaktycznych – 15 (0,7 ECTS), ćwiczenia – 5 godzin dydaktycznych (0,5 ECTS)

Łącznie 1,2 ECTS ( w zaokrągleniu 1,5 ECTS)


Sposób zaliczenia
Zaliczenie pisemne w formie testowej z pytaniami zamkniętymi.