Zakładane cele dydaktyczne:
I. Część teoretyczna – wykłady:
1. zapoznanie studentów z zagadnieniami jakości w usługach zdrowotnych, charakterystyką usług zdrowotnych, definicjami jakości, genezą zarządzania jakością, systemami zarządzania jakością,
2. zapoznanie studentów z podstawami zarządzania jakością, procesami zachodzącymi w organizacji, rola klienta zewnętrznego i wewnętrznego w zarządzaniu,
3. przedstawienie roli marketingu relacyjnego w kształtowaniu jakości usług medycznych,
4. przedstawienie akredytacji MZ jako zewnętrznej oceny jakości usług medycznych, założeń systemu akredytacji, standardów akredytacyjnych,
5. przedstawienie badania opinii pacjenta jako jednego z narzędzi zapewniania jakości usług medycznych,
6. przedstawienie Systemu Zarządzania Jakością wg Norm ISO mających zastosowanie w ochronie zdrowia,
7. zapoznanie studentów z najważniejszymi zasadami Kompleksowego zarządzania jakością TQM,
8. zapoznanie studentów z metodami stosowanymi w procesie doskonalenia jakości, metodami zarządzania jakością,
9. zapoznanie studentów z narzędziami stosowanymi w procesie doskonalenia jakości: histogram, diagram Ishikawy, diagram Pareto, arkusze kontrolne, Kaizen, 5 Why, 5 S, burza mózgów.
Wymiar godzinowy i sposób realizacji
Wykłady w formie on-line – 10 godz. dydaktycznych
Sposób zaliczenia
Egzamin pisemny w formie testowej z pytaniami zamkniętymi.
Online:
Realizacja zadań typu:
-proszę o przeczytanie ze zrozumieniem przesłanych treści i odpowiedź na zadane pytania do każdego tematu
- quiz
|
- Nauczyciel: Ewa Falkowska-Pijagin