Zakładane cele dydaktyczne:

I.              Część teoretyczna – wykłady:

1.      zapoznanie studentów z zagadnieniami jakości w usługach zdrowotnych,  charakterystyką usług zdrowotnych, definicjami jakości, genezą zarządzania jakością, systemami zarządzania jakością,

2.      zapoznanie studentów z podstawami zarządzania jakością,  procesami zachodzącymi w organizacji, rola klienta zewnętrznego i wewnętrznego w zarządzaniu,

3.      przedstawienie roli marketingu relacyjnego w kształtowaniu jakości usług medycznych,

4.      przedstawienie akredytacji MZ jako zewnętrznej oceny jakości usług medycznych, założeń systemu akredytacji, standardów akredytacyjnych,

5.      przedstawienie badania opinii pacjenta jako jednego z narzędzi zapewniania jakości usług medycznych,

6.      przedstawienie Systemu Zarządzania Jakością wg Norm ISO mających zastosowanie w ochronie zdrowia,

7.      zapoznanie studentów  z najważniejszymi zasadami Kompleksowego zarządzania jakością TQM,

8.      zapoznanie studentów z metodami stosowanymi w procesie doskonalenia jakości, metodami zarządzania jakością,

9.      zapoznanie studentów z narzędziami stosowanymi w procesie doskonalenia jakości: histogram, diagram Ishikawy, diagram Pareto, arkusze kontrolne, Kaizen, 5 Why, 5 S, burza mózgów.

Wymiar godzinowy i sposób realizacji

Wykłady w formie on-line – 10 godz. dydaktycznych

Sposób zaliczenia

Egzamin pisemny w formie testowej z pytaniami zamkniętymi.

 

Online:

Realizacja zadań typu:

-proszę o przeczytanie ze zrozumieniem przesłanych treści i odpowiedź na zadane pytania do każdego tematu

- quiz

Nakłady pracy studenta związane z zajęciami: uczestnictwo w kursie – 10 wykładów

- liczba godzin dydaktycznych – 10

ECTS 1,0