Zakładane cele dydaktyczne:

I.              Część teoretyczna – wykłady:

1.      zapoznanie studentów z zagadnieniami filozofii zawodu pielęgniarki, w tym filozofii troski, filozofii pielęgniarstwa polskiego, modelami zdrowia, podmiotem    opieki pielęgniarskiej.

2.      zapoznanie studentów z dorobkiem pielęgniarstwa w zakresie teorii, wkładem polskich pielęgniarek w rozwój teoretycznych podstaw pielęgniarstwa.

3.      przedstawienie: istoty wielkiej teorii/koncepcyjnego modelu pielęgniarstwa F. Nightingale, teorii pielęgniarstwa zorientowanych na potrzeby podmiotu opieki - V. Henderson,

4.      przedstawienie teorii samoopieki wg Dorothy Orem,

5.      przedstawienie teorii pielęgniarstwa zorientowanych na systemowe podejście do podmiotu opieki – M. Rogers, B. Neuman, C. Roy,

6.      przedstawienie teorii pielęgniarstwa zorientowanych na relacje pomiędzy pielęgnowanym a pielęgnującym – H. Peplau, J. Watson.

7.      przedstawienie istoty pielęgniarstwa transkulturowego M.Leininger.

8.      wskazanie zastosowania teorii w pielęgniarstwie oraz różnic w procesie pielęgnowania i Primary Nursing.

 

Wymiar godzinowy i sposób realizacji

Wykłady w formie on-line – 10 godz. dydaktycznych

Sposób zaliczenia

Zaliczenie  pisemne on-line w formie testowej z pytaniami zamkniętymi

 

Ponadto przy każdym temacie realizacja zadań typu:

-proszę o przeczytanie ze zrozumieniem przesłanych treści i odpowiedź na zadane pytania do każdego tematu

lub

- quiz.

Uwagi:

Nakłady pracy studenta związane z zajęciami: uczestnictwo w kursie – 10 wykładów

- liczba godzin dydaktycznych – 10

ECTS 1,0