Zakładane cele dydaktyczne:
I. Część teoretyczna – wykłady:
1. zapoznanie studentów z zagadnieniami filozofii zawodu pielęgniarki, w tym filozofii troski, filozofii pielęgniarstwa polskiego, modelami zdrowia, podmiotem opieki pielęgniarskiej.
2. zapoznanie studentów z dorobkiem pielęgniarstwa w zakresie teorii, wkładem polskich pielęgniarek w rozwój teoretycznych podstaw pielęgniarstwa.
3. przedstawienie: istoty wielkiej teorii/koncepcyjnego modelu pielęgniarstwa F. Nightingale, teorii pielęgniarstwa zorientowanych na potrzeby podmiotu opieki - V. Henderson,
4. przedstawienie teorii samoopieki wg Dorothy Orem,
5. przedstawienie teorii pielęgniarstwa zorientowanych na systemowe podejście do podmiotu opieki – M. Rogers, B. Neuman, C. Roy,
6. przedstawienie teorii pielęgniarstwa zorientowanych na relacje pomiędzy pielęgnowanym a pielęgnującym – H. Peplau, J. Watson.
7. przedstawienie istoty pielęgniarstwa transkulturowego M.Leininger.
8. wskazanie zastosowania teorii w pielęgniarstwie oraz różnic w procesie pielęgnowania i Primary Nursing.
Wymiar godzinowy i sposób realizacji
Wykłady w formie on-line – 10 godz. dydaktycznych
Sposób zaliczenia
Zaliczenie pisemne on-line w formie testowej z pytaniami zamkniętymi
Ponadto przy każdym temacie realizacja zadań typu:
-proszę o przeczytanie ze zrozumieniem przesłanych treści i odpowiedź na zadane pytania do każdego tematu
lub
- quiz.
Uwagi:
Nakłady pracy studenta związane z zajęciami: uczestnictwo w kursie – 10 wykładów
- liczba godzin dydaktycznych – 10
ECTS 1,0
- Teacher: Ewa Falkowska-Pijagin